
L’ajuntament destina quasi 4.000 euros per subvencionar els arbitratges del futbol base
23 septiembre, 2021
Les actuacions de la Setmana Modernista seran amb control d’aforament
24 septiembre, 2021. Juan José Olcina: «Eltreballconjunt amb la Conselleria ha tingut els seus fruits. Tindrem Concurs d’Olleta, filaetes, ‘Cotos’ i segurament, un acte als carrers d’Alcoi»
. La regidora de Festes, Carol Ortiz, sol.licita per a aquest Mig Any «la prudéncia i la predisposició que sempre han tingut els alcoians i alcoianes. Si ho fem bé a I’octubre, tindrem Festes a l’abril»
Alcoi tindrá celebracions del Mig Any en el próxim octubre a partir de la segona quinzena. És I’acord al quals’ha arribat amb les autoritats sanitáries, que van rebre a Valéncia a I’alcalde de la localitat, Toni Francés, a I’edil de Festes, Carol Ortiz, i al president de l’Associació, Juan José Olcina, a principis d’aquesta setmana.Satisfacció absoluta després d’aquest encontre en el qual la consellera de Sanitat, Ana Barceló, va felicitar I’ASJ i al consistori per la serietat en matéria de prevenció amb la qual s’han dut a terme diferents activitats d’ámbit fester iculturalfins hui. Aqueix bon fer ha servit d’aval i de garantia perqué a part¡r de la segona quinzena d’octubre es puguen celebrar diferents actes.
Amb aquesta predisposició, la Junta directiva ha mantingut aquest dijous una reunió amb els Primers Trons de les filaes per a fer-los arribar la intenció de celebrar el Mig Any i consultar la naturalesa i particularitats d’aqueixos esdeveniments.
A I’espera del consens final amb Conselleria, itambé pendents de la progressiva millora de les xifres i dades de la pandémia, I’ASJ síque té la ferma intenció de recuperar per a aquest octubre, sempre a partir de la segona quinzena, actes culturals i festers.
En manifestacions de Juan José Olcina, «tindrem Festa a I’octubre. El treball conjunt amb la Conselleria ha tingut els seus fruits. Tindrem Concurs d’Olleta, filaetes, «Cotos» i segurament, un acte als carrers d’Alcoi.»
A I’espera de definir cadascun dels diferents esdeveniments, l’ASi i I’Ajuntament, desitgen manifestar i insistir a les filaes i festers i festeres la necessitat de complir rigorosament totes i cada de les recomanacions que es faran públiques, principalment les que tenen a veure amb la distáncia de seguretat i la utilització de máscara.
YPer a la regidora de Festes, Carol Ortiz, resulta imprescindible que durant el Mig Any escontinúe demostrant la serietat en el compliment de les normes que els alcoians i alcoianes han demostrat durant aquests mesos. «Si ho fem bé a I’octubre, tindrem festes a I’abril», ha sentenciat Ortiz.
Els actes
A I’espera a polir i afinar la celebració dels actes per a aquest Mig Any, síque
s’asseguren esdeveniments culturals com el Campionat de Cotos, de pintura a I’aire
lliure, representació de Sainet costumista i una gala festera en elTeatre Calderón que
adoptará el nom d ‘Any i Mig’.
Quant als actes festers, hi haurá filaetes (se celebrará el sorteig dimarts que ve) pel
carrer de Sant Nicolau i per Sant Lloreng, en tots dos casos en sentit descendent per a
evitar aglomeracions en el ‘Cantó del Pinyó’. El dissabte central d’octubre se celebrará
el concurs d’Olleta amb limitació de persones al parc la Glorieta i en jornada matutina i
I’ASJ treballa en la posada en escena d’una espécie de desfilada per a l’últim diumenge
d’octubre i que rememoraria i recuperaria un acte históric de les nostres festes que es
va deixar de celebrar fa décades. D’aquesta manera, la Festa tornaria als carrers, de
manera ordenada i prudent, any i mig després.