
Guanyar critica que Toni Francés s’atribuïsca mèrits que no li corresponen
20 enero, 2023
MANIFEST FUNDACIONAL D’ADIN
20 enero, 2023Enviament de cartes a clubs esportius valencians.
Juga en Valencià és una associació per a la promoció, foment i igualtat lingüística del valencià a l’esport. Des de juliol de 2019 representem aficionats de diferents equips esportius valencians que volen que el valencià estiga present i utilitzat amb total normalitat en la comunicació, retolació i activitat diària dels equips esportius valencians.
A final de 2022 les sòcies i socis de Juga en Valencià prepararen unes cartes per enviar per correu postal a nou clubs esportius valencians: Vila-real CF, València CF, Elx CF, Llevant UE, CE Castelló, CD Alcoyano, Hèrcules CF, València Basket Club i Fundació Lucentum. En les missives es donava a conéixer la nostra associació, es comentaven les coses positives que s’havien fet pel valencià en cada club, les que encara falten per avançar cap a l’objectiu d’igualtat lingüística i es desitjava un bon any i èxits a cada club.
Amb estes cartes hem volgut transmetre als clubs, d’una manera més formal i transparent, que l’absència d’igualtat del valencià o la seua poca presència en la relació entre clubs esportius i aficionats és un tema que preocupa de nord a sud del País Valencià. Per este motiu, es va decidir unir forces a través d’una associació per aconseguir més presència del valencià en tots els clubs valencians. En el contingut de les missives volem mostrar el nostre agraïment pel que s’ha fet en cada club, però no volem deixar de costat les nostres reivindicacions que fem paleses a través de recomanacions o suggeriments. No busquem un enfrontament directe amb els clubs, perquè tots els nostres socis en són part, sinó que el que busquem és fer aportacions que els milloren.
La realitat de cada club i el seu entorn són diferents, per això hem decidit adaptar les recomanacions o suggeriments a cada cas, escoltant les aficionades i aficionats de cada club. En el cas del Vila-real CF, els hem transmés la importància de retolar en valencià l’estadi en un any tan important com és el del seu centenari. Al València CF, els hem recomanat la tornada del valencià a les comunicacions per escrit entre club i socis. A l’Elx CF, ens preocupa l’abandó del seu compte de Twitter, per això els hem demanat que el tornen a usar. Al Llevant UE, els hem suggerit retolar l’estadi, també, en valencià i fer sonar cançons en valencià abans, en el descans i després del partit. Al CE Castelló, els hem fet arribar la importància d’incloure el valencià a les xarxes socials i reobrir la secció en valencià del web. Al CD Alcoyano, els hem convidat a reincorporar el valencià a la megafonia i augmentar l’ús en xarxes socials. A l’Hèrcules CF, els convidem a reincorporar el valencià des del club i de manera visible, per a bastir l’Hèrcules d’un caire més tradicional. Al València Basket Club, els hem demanat d’incloure el valencià a la seua revista i en la comunicació escrita amb els socis. I al Fundació Lucentum, els hem convidat a fer servir el valencià d’altaveu per normalitzar el seu ús a Alacant.
Per acabar, hem transmés a tots els clubs esportius els nostres millors desitjos d’èxits, perquè els seus èxits els compartim les sòcies i socis de Juga en Valencià que vivim amb intensitat cada partit i celebrem amb il·lusió cada triomf dels nostres clubs.