
Recepció de les obres de millora del nucli antic de Cocentaina amb una inversió de mes de 650.000€
22 septiembre, 2025
La Dependent porta a Alcoi la comèdia IBERS
22 septiembre, 2025
La plataforma ciutadana alerta que els serveis BUSCO i STU acumulen retards, parades mal planificades i manca d’informació, la qual cosa afecta greument els estudiants, treballadors i col·lectius vulnerables. A més, ha augmentat el malestar dels usuaris, ja que el transport públic ha deixat de ser fiable i no s’adapta a les necessitats de la ciutadania
Guanyar Alcoi ha fet públic el seu profund malestar davant la situació insostenible que pateixen els usuaris del transport públic intercomarcal, especialment amb el nou servei BUSCO, posat en marxa recentment per la Conselleria de Transports i gestionat per l’empresa Vectalia. Segons la plataforma, aquesta problemàtica s’estén també al Servei de Transport Universitari (STU), que arrossega incidències similars o fins i tot pitjors.
Tant BUSCO com STU pateixen deficiències greus: retards constants, horaris descoordinats, parades mal ubicades o inexistents i una falta generalitzada d’informació a l’usuari. Aquesta situació repercuteix negativament en el dia a dia de centenars de persones: estudiants que arriben tard a classe, treballadors que no poden accedir puntualment al seu lloc de feina, pacients amb dificultats per arribar a l’hospital i als centres de salut, o zones industrials i residencials sense parades.
“La ciutadania d’Alcoi i comarca no pot continuar depenent d’un sistema que els complica la vida i els nega un servei públic digne. El transport públic hauria de ser una eina de cohesió i d’oportunitats i, en canvi, s’ha convertit en una font de frustració dels ciutadans. L’empresa adjudicatària del servei mescla els serveis i les línies provocant que molts usuaris es queden sense poder pujar a l’autobús perquè ja va ple amb usuaris d’altra línia. Açò passa sobretot amb les línies de STU i el BUSCO, ja que a meitat del trajecte el mateix autobús passa de ser un servei a l’altre”, assegura la regidora de Guanyar Alcoi, Mari Carmen Paredes.
Per a la plataforma ciutadana tots aquests fets demostren una manca de planificació i de diàleg previ amb la ciutadania abans de posar en marxa aquest servei. «Malgrat que la Conselleria ha obert un espai de diàleg, després de les innumerables queixes i alguns ajuntaments han mostrat receptivitat, les bones paraules no s’han traduït encara en millores reals.» assenyala Paredes.
Per això, des de Guanyar Alcoi reclamen mesures immediates i concretes: «parades adequades en hospitals, polígons i centres educatius; horaris ajustats a les necessitats acadèmiques i laborals; un servei estable, puntual i transparent; millora de les condicions laborals dels treballadors; i una gestió que atenga les necessitats específiques de cada usuari, sense barrejar els diferents serveis d’autobús de manera caòtica.» afegix Paredes.
La plataforma ciutadana recorda que aquestes deficiències no són només un problema d’operativitat: també hi ha un malestar laboral creixent entre la plantilla, amb denúncies d’incompliments contractuals i condicions que dificulten prestar un servei de qualitat. De fet, els treballadors de Vectalia han convocat una vaga del 25 al 26 de setembre per a denunciar aquests fets.
“Ja no valen les excuses ni les promeses buides. Necessitem solucions consensuades i urgents que dignifiquen el transport públic”, conclou Paredes.
Guanyar Alcoi insisteix que la ciutadania d’Alcoi i comarca mereix un transport públic digne, planificat i al servei de les persones. La plataforma fa una crida a la Conselleria de Transports i a l’empresa gestora perquè actuen amb responsabilitat i posen fi al deteriorament d’un servei essencial per a la ciutadania i el futur de les comarques.