
Inés Mira Pérez obté la Beca d’Estudis Musicals ‘Antonio Pérez Verdú’
11 diciembre, 2025
Els jaciments neandertals del Salt i l’Abric del Pastor guanyen el IV Premi Nacional Palarq d’Arqueologia i Paleontologia
11 diciembre, 2025
Van rebre formació bàsica sobre les bases del dret de consum. Els alumnes de 2n del grau mitjà d’FP de Finances i Activitats Comercials de Salesians Joan XXIII van visitar aquesta última setmana les instal·lacions de l’OMIC per conéixer-la de prop i aprendre sobre la protecció dels consumidors i usuaris.
Van rebre formació bàsica sobre les bases del dret de consum, d’on venen els seus drets específics i per què se celebra el 15 de març de cada any el «Dia Mundial dels Drets dels Consumidors». També, conceptes sobre qui es considera «consumidor», què és un contracte de consum, quina informació clau necessiten saber abans de triar un producte o una marca determinada, consells per a navegar de manera segura per internet, què són els servicis i els continguts digitals, quina responsabilitat tenen les plataformes digitals o marketplace en la nova Llei de Servicis Digitals, en què consistixen drets com la garantia o el dret de desistiment i perquè són tan importants, i com fer una reclamació de consum: formes, vies de reclamació i organismes de protecció… Finalment, una menció especial sobre l’economia circular i els efectes negatius d’un consum insostenible com la moda ultra fast fashion…
Van rebre formació bàsica sobre les bases del dret de consum. Els alumnes de 2n del grau mitjà d’FP de Finances i Activitats Comercials de Salesians Joan XXIII van visitar aquesta última setmana les instal·lacions de l’OMIC per conéixer-la de prop i aprendre sobre la protecció dels consumidors i usuaris.
Van rebre formació bàsica sobre les bases del dret de consum, d’on venen els seus drets específics i per què se celebra el 15 de març de cada any el «Dia Mundial dels Drets dels Consumidors». També, conceptes sobre qui es considera «consumidor», què és un contracte de consum, quina informació clau necessiten saber abans de triar un producte o una marca determinada, consells per a navegar de manera segura per internet, què són els servicis i els continguts digitals, quina responsabilitat tenen les plataformes digitals o marketplace en la nova Llei de Servicis Digitals, en què consistixen drets com la garantia o el dret de desistiment i perquè són tan importants, i com fer una reclamació de consum: formes, vies de reclamació i organismes de protecció… Finalment, una menció especial sobre l’economia circular i els efectes negatius d’un consum insostenible com la moda ultra fast fashion…



