
Las excavaciones de El Salt celebran la tradicional jornada de puertas abiertas
14 agosto, 2026
L’Associació Veïnal del Centre Històric d’Onil reclama una inspecció urgent pel risc d’incendi
14 agosto, 2026Guanyar Alcoi ha denunciat públicament les deficiències del servei de transport urbà de la ciutat i ha criticat la decisió del govern municipal daprovar una nova pròrroga del contracte i lanunci duna nova licitació a deu anys. Segons la formació, la situació actual no respon a les necessitats de la ciutadania i consolida un model ineficient i obsolet.
Entre les deficiències assenyalades per Guanyar Alcoi, destaquen uns horaris que no sajusten als torns laborals i trajectes que no arriben a les zones industrials. Per exemple en la Zona Nord, el primer bus ix a les 7 h, insuficient per a treballadors amb jornada matinera. També denuncien que les freqüències no absorbeixen la demanda, amb autobusos que circulen plens i que, sovint, no poden recollir més passatgers, provocant retards en larribada a la faena o als centres educatius.
La formació també alerta que en caps de setmana el servei es redueix de manera notable, deixant zones del centre sense cobertura a partir de les 21.15 h. A això safegeix el mal funcionament de laplicació mòbil del bus, que sovint no ofereix informació fiable.
Des de la plataforma es denuncia que el mal funcionament de laire condicionat han provocat episodis de calor extrema dins dels vehicles, generant situacions de risc per als usuaris.
Pel que fa a la flota, Guanyar Alcoi assenyala que la major part dels autobusos són antics i presenten problemes greus. Lúnic vehicle elèctric incorporat recentment ha estat objecte de crítiques per la seua falta daccessibilitat.
La regidora de Guanyar Alcoi, Mari Carmen Paredes, ha afirmat que la situació del transport urbà és insostenible i afecta diàriament la qualitat de vida de la ciutadania. Segons Paredes, no es pot justificar una pròrroga del contracte del bus, quan el servei presenta deficiències tan evidents, és una decisió que blinda un model que no funciona.
La regidora també ha criticat que el govern destine 39 milions deuros a una empresa privada per continuar gestionant el servei. Amb aquesta pròrroga, lempresa assegura beneficis mentre lAjuntament es desvincula de la responsabilitat directa sobre la qualitat del servei. Mentrestant, els usuaris continuen patint retards, falta daccessibilitat i un confort insuficient, ha declarat.
Paredes ha defensat la gestió pública com a alternativa viable: Si el transport urbà tornara a mans municipals, els beneficis podrien reinvertir-se en millores reals: més freqüència, horaris adaptats, renovació de la flota i tecnologia que funcione. És una oportunitat que el govern ha decidit bloquejar.
Guanyar Alcoi conclou que el transport públic és un servei essencial i reclama un model digne, modern i centrat en les persones, que garantisca la mobilitat i la qualitat de vida de tota la ciutadania.



