Presentada la campanya de les piscines per aquest estiu
30 mayo, 2023EDICIONES JC, PRESTIGIOSA EDITORIAL ESPECIALIZADA EN BALONCESTO, PUBLICA UN LIBRO DEL AUTOR ALCOYANO ENRIQUE PEIDRO
30 mayo, 2023De les 49.827 anotacions realitzad
es en 2022, 18.929 (37’99% del total) es van tramitar digitalment. El registre electrònic és una de les actuacions per a millorar l’accés de la ciutadania a les noves tecnologies, està inclosa en l’Estratègia EDUSI-Alcoidemà i cofinançada pels fons FEDER de la Unió Europea
Des de fa anys, l’Ajuntament d’Alcoi duu a terme una planificació estratègica centrada en garantir a la ciutadania un accés fàcil i còmode a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). L’objectiu és simplificar i dotar de major eficiència als processos, reduint les càrregues administratives, així com oferir serveis electrònics als ciutadans i empreses perquè puguen realitzar millor les seues gestions.
En aquest context sorgeixen operacions com l’adopció d’un sistema integral per a la gestió administrativa electrònica de l’Ajuntament d’Alcoi. Es tracta d’una actuació inclosa en en l’Objectiu Temàtic 2 ( Millorar l’ús i qualitat de les TIC i l’accés a les mateixes) de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI-Alcoidemà), amb un import validat de 148.132,68 euros, del qual el 50% (74.066,34 €) està cofinançat pel Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional 2014-2020 (FEDER).
Aquesta actuació ha inclòs diverses solucions tecnològiques, entre les quals destaca la creació d’una Seu Electrònica, que ha integrat sistemes ja implantats en el consistori com el registre electrònic, la notificació electrònica i la Carpeta del Ciutadà.
Això ha contribuït a augmentar progressivament la tramitació electrònica de registres, que ha passat de representar el 5’91% en 2019 (2.782 expedients electrònics de les 47.052 anotacions registrades en total) a suposar un 47’8% del total en 2022. En concret, de les 49.827 anotacions realitzades l’any passat, 18.929 (37’99% del total) ja es van tramitar digitalment.
D’altra banda, l’Ajuntament s’ha dotat d’un component electrònic que li permet gestionar electrònicament i de forma integrada tots els processos d’aprovació de propostes de resolució emeses des de la gestió dels expedients. També es va incorporar una solució per a la signatura des de dispositius mòbils
Segons explica l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, “totes aquestes actuacions, des del registre electrònic a la possibilitat de tramitar els expedients en línia o signar digitalment contribueixen a fer de l’Ajuntament una administració més eficaç, eficient i transparent. I al mateix temps, també tenen un component de sostenibilitat, ja que es redueix dràsticament la quantitat de recursos i de paper emprat”.
Així mateix, es va dur a terme la migració de la solució de padró d’habitants existent prèviament a un entorn web i es compta amb un sistema per a la gestió de servei d’Atenció al Ciutadà que facilita el control d’atencions de caràcter públic i privat, funcionant de forma integrada amb els sistemes de gestió municipal.
La solució permet a més configurar els Registres d’Habitants per a poder gestionar els mateixos de manera independent o sincronitzada a la de la gestió d’expedients autoritzadors.