CORTE DE TRÁFICO EN LA CALLE SAN JUAN DE RIBERA
25 abril, 2024La tercera setmana de maig finalitzarà el desmuntatge de l’Enramada i del castell de Festes
26 abril, 2024El Ministeri de Transports ha adjudicat, per més de 84 milions d’euros, les obres per a la renovació integral de 64 km de via en la línia entre Alcoi i Xàtiva.
- Se substituiran els elements de la via, s’adaptaran les estructures a la futura electrificació, s’allargaran andanes en algunes estacions i es posarà en servei una tercera via en l’estació d’Ontinyent.
- Es tracta d’una de les principals actuacions del Pla de Rodalies, que se centrarà en dos trams: Xàtiva-Ontinyent i Ontinyent-Alcoi.
- Aquesta actuació fomentarà la mobilitat sostenible, amb l’increment de l’eficiència i la fiabilitat de l’explotació ferroviària, alhora que contribuirà a la reducció dels temps de viatge i a l’optimització de les labors de conservació i manteniment.
L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha mostrat la seua satisfacció per la notícia que ha anunciat hui el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, que ha adjudicat per 84,14 milions d’euros (IVA inclòs), a través d’Adif, als treballs per a la renovació integral de via en dos trams de la línia Xàtiva-Alcoi, una de les principals actuacions del Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana.
«Hui és un dia històric per al tren Alcoi-Xàtiva. Hui s’ha fet un pas molt important per continuar avançant per a aconseguir tindre el tren que mereixen els alcoians i alcoianes i tots els habitants de la comarca. Han sigut molts anys de reivindicacions, i vull destacar el compromís de l’actual Govern d’Espanya, presidit per Pedro Sánchez, que ha sigut el que ha escoltat i atés les reivindicacions de les comarques centrals per a una millor mobilitat que renovarà tota la línia ferroviària. És una notícia excel·lent», ha afirmat l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés.
L’actuació incrementarà les condicions d’eficiència i fiabilitat de l’explotació ferroviària i la regularitat del trànsit, a més que contribuirà a reduir el temps de viatge i fomentarà una mobilitat més sostenible. Així mateix, una vegada conclosa aquesta actuació, s’optimitzaran les labors de conservació i de manteniment.
Les obres contemplen la substitució de tots els elements de la superestructura (carril, travesses, balast i aparells de via), en un total de 64 km en dos trams, Xàtiva-Ontinyent i Ontinyent-Alcoi, i l’adaptació d’estructures a la futura electrificació de la línia, renovant passos superiors i incrementant la secció dels túnels.
En els ponts metàl·lics, s’abordarà la instal·lació d’encarriladores elàstiques i contracarrils; la substitució de subjeccions rígides per lliscants; la substitució de travesses de fusta especials d’altura variable per a adequar-les a les noves rasants i la geometria; i la substitució de travesses de fusta per altres de formigó monobloc, per a la protecció d’entrades i eixides als ponts.
En les estacions, s’incrementarà la longitud de les andanes, s’adequarà el paviment i es posarà en servei una tercera via en l’estació d’Ontinyent.
Els treballs es completaran amb la comprovació dels elements de drenatge; treballs en talussos; tractament i protecció de trinxeres i terraplens; operacions tècniques per a relacionar entre sí tres passos a nivell –situats en els punts quilomètrics 16/874, 19/673 i 29/674–; adequació d’accessos i execució de tancaments antivandàlics.
Aquestes obres, que seran realitzades per la UTE, integrada per CHM Obres i Infraestructures i Azvi, contribueixen a la consecució de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9 (indústria, innovació i infraestructura), que té entre les seues metes el desenvolupament d’infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat. A més, podrà ser cofinançada pel mecanisme Connectar Europa de la Unió Europea (CEF).