L’Ajuntament d’Alcoi ha llançat el nou portal de transparència amb el qual s’ha posicionat com el més transparent de la província i de la Comunitat Valenciana. Compleix amb la immensa majoria dels ítems exigits, concretament, 134 de 162 indicadors de l’índex, el 82,72%.

Al llarg de 2021 i 2022 ha implementat la identificació i gestió de la informació d’acord amb la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana i la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i amb els indicadors de les principals metodologies de Transparència: Transparència Internacional, Mapa Infoparticipa i l’Índex Dinàmic de Transparència (DYNTRA).

“El Govern Obert i la Transparència són un dels objectius prioritaris de l’Equip de Govern de l’Ajuntament d’Alcoi, conscient de la importància d’anar més enllà del compliment de les exigències legals en matèria de transparència i decidits a apostar per un model obert, pròxim i que complisca amb les demandes dels de la ciutadania en matèria transparència municipal. Som l’Ajuntament més transparent de la Comunitat Valenciana, el que més compleix amb la legalitat vigent i facilita més informació a la ciutadania, tal com demostren les dades oficials”, ha indicat la regidora de Transparència, Teresa Sanjuán.

L’àrea de Transparència en col·laboració amb la resta d’àrees municipals, ha posat a la disposició de la ciutadania tota la informació pública que obra en poder de l’Ajuntament a través d’un nou portal municipal de transparència: https://transparencia.alcoi.org/ (també s’accedeix des de la portada del web municipal en l’apartat: Transparència) que a més d’augmentar la quantitat de la informació publicada, mostra d’una forma clara, amigable i comprensible per al ciutadà tota la informació de què es disposa, organitzant-se en sis grans eixos que integren les obligacions del marc legal i els indicadors de les principals metodologies de transparència: Organització Municipal, Planificació, Normativa, Patrimoni i Serveis, Econòmic Financera, Contractació de Serveis, i Obres públiques i Urbanisme.

El Portal naix amb vocació de convertir-se en una eina d’ús quotidià per part de ciutadans, col·lectius i entitats. El Portal serà una eina dinàmica, que anirà evolucionant no sols per la mateixa iniciativa municipal sinó també, i especialment, en resposta a les necessitats i demandes de la ciutadania. Per a això s’ha iniciat un procés de recopilació de dades que ha implicat a tot l’Ajuntament per a instaurar una metodologia que permetrà mantenir la informació actualitzada i accessible des del Portal de Transparència.